سرمایه گذاری برای تولید
یکشنبه ،28 اردیبهشت 1404
سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

دلایل شکل گرفتن ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺑﺎزار چیست؟

ﺑﺮای ﮐﻨﺘﺮل ﻗﯿﻤﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﮐﺸﺎورزی در ﺑﺎزار ﺑﺮای ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻧﻬﺎﯾﯽ.

آﯾﺎ در ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻧﻬﺎده ﻫﺎی داﻣﯽ ﺑﺮای آﯾﻨﺪه ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺧﻮاﻫﯿﻢ داشت؟

ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ریزی های صورت پذیرفته  اﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﮐﺎﻫﺶ و اﻵن ﻣﺸﮑﻠﯽ از اﯾﻦ ﺑﺎﺑﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن را تهدید ﻧﻤﯽ ﮐند.

آﯾﺎ اﯾﻦ روﻧﺪ ﻧﻈﺎرت و ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺑﺎزار اداﻣﻪ ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ؟

ﺗﺎ رﺳﯿﺪن ﺑﺎزار ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻋﺎدی و رﻓﻊ ﻣﺸﮑﻼت اﯾﻦ روﻧﺪ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺑﺎزار و ﻧﻈﺎرت اداﻣﻪ ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.

  روند کار صادرات دام زنده به چه صورت است؟

صادرات دام زنده مستلزم قرنطینه و پلاک کوبی یکایک دام های صادراتی و صدور گواهی حمل بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی می باشد. در این راستا، ضرورت دارد متقاضیان صادرات دام زنده بدواً با در دست داشتن درخواست کتبی و اصل کارت بازرگانی عامل صادرات به معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان مراجعه نمایند. در صورت تایید عامل صادرات، نامبرده جهت طی مراحل بعدی به اداره کل دامپزشکی استان معرفی می گردد.

در صورت بروز مشکل در خرید از سامانه بازارگاه، بایستی چه اقدامی صورت پذیرد؟

در صورت بروز مشکلات مربوط به سامانه بازارگاه، متقاضیان با در دست داشتن برگه خرید از سامانه حاوی نوع، میزان و قیمت کالا، نام فروشنده، شماره خرید، تاریخ خرید، کد ملی و شماره تماس خریدار، شناسه یکتا، شماره پروانه بهره برداری، ظرفیت واحد و شماره مجوز جوجه ریزی (برای واحدهای مرغداری) به مدیریت توسعه بازرگانی سازمان مراجعه نمایند. 

روند ثبت نام کسبه در سامانه بازارگاه به چه صورت می باشد؟

متقاضیان با در دست داشتن جواز کار و مدارک شناسایی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان متبوع مراجعه و متعاقباً، آن مدیریت در صورت تایید صلاحیت کسبه، نسبت به معرفی نامبردگان به ستاد سازمان اقدام می نماید تا اقدام لازم جهت صدور نام کاربری و کلمه عبور سامانه مزبور صورت پذیرد.

مهمترین فعالیت ها و وظایف  مدیریت صنایع کشاورزی چیست؟

  • راهبری و اجرای سیاستهای کلان وزارت جهاد کشاورزی در احیاء ، بهبود  و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی
  • تدوین برنامه راهبری جهت مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی
  • کارشناسی طرح های توجیهی متقاضیان توسعه واحدهای تولیدی
  • صدور موافقت اولیه جهت اجرای واحد های صنایع تبدیلی و غذایی
  • صدور جواز تاسیس واحد های صنایع تبدیلی و غذایی
  • صدور پروانه بهره بهره برداری واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی
  • صدور جواز باز سازی و نوسازی
  • صدور جواز توسعه
  • معرفی متقاضیان به معاونت برنامه ریزی و اقتصادی جهت اخذ تسهیلات بانکی

چه زمانی متقاضیات برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند؟

زمانی که اجرای طرح حداقل ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد

چه زمانی متقاضیان می توانند از تسهیلات  سرمایه در گردش استفاده کنند؟

زمانی که اجرای طرح خاتمه و متقاضی پروانه بهره برداری اخذ نماید.

جهاد کشاورزی در چه زمینه ای جواز تاسیس صادر می کند؟

صرفاً صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با اولویت های سرمایه گذاری مربوط به همان سال

مراحل صدور جواز تاسیس چیست؟

  • درخواست صدور جواز تاسیس صنایع تبدیلی و غذایی و بارگذاری مدارک و مستندات مورد نیاز از طریق سامانه پنجره واحد الکترونیک به آدرس www.semak.maj.ir، توسط متقاضی
  • بررسی، اصلاح و تائید تقاضا از نظر مسائل فنی(ضرورت، توجیه فنی، اقتصادی واجتماعی) توسط مدیریت صنایع تبدیلی وغذایی استان
  • اخذ استعلام های مورد نیاز
  • بررسی، تکمیل مدارک و تائید نهایی پرونده توسط مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی استان
  • تائید و امضاء مجوز توسط ریاست محترم سازمان
  • صدور جواز تاسیس

معمولا قبل از صدور جواز تاسیس واحد های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از چه دستگاههای استعلام به عمل می آید؟

۱- استعلام های مورد نیاز جهت صدور جواز تاسیس در نواحی و شهرک های صنعتی

  • شرکت شهرک های صنعتی استان؛ در خصوص امکان تخصیص زمین و ارسال مشخصات جغرافیایی قطعه پیشنهادی
  • اداره کل حفاظت محیط زیست استان
  • واحد استانی دانشگاه علوم پزشکی( معاونت غذا و دارو) و /  یا اداره کل دامپزشکی استان (حسب مورد)

۲- استعلام های مورد نیاز جهت صدور جواز تاسیس در خارج از شهرک های صنعتی و خارج از طرح هادی یا محدوده خدماتی شهرها و روستاها

  • مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان
  • اداره کل حفاظت محیط زیست استان
  • واحد استانی دانشگاه علوم پزشکی( معاونت غذا و دارو) و /  یا اداره کل دامپزشکی استان (حسب مورد)
  • شرکت آب منطقه ای استان

۳- استعلام های مورد نیاز جهت صدور جواز تاسیس در طرح هادی یا محدوده خدماتی شهرها و روستاها

  • اداره کل حفاظت محیط زیست استان
  • واحد استانی دانشگاه علوم پزشکی( معاونت غذا و دارو) و/یا  اداره کل دامپزشکی استان (حسب مورد)
  • فیش آب از شرکت آب و فضلاب شهری یا روستایی
  • تبصره : در صورتی که نیاز آبی واحد مذکور بیشتر از میزان ذکر شده در حق انشعاب باشد، بنا به تشخیص کارشناسی در خصوص میزان آب مورد نیاز و نوع کاربری آن از مرجع واگذار کننده حق انشعاب استعلام گردد.
  • شهرداری یا بخشداری
  • تبصره : در صورت نداشتن سند، اسناد استیجاری و یا  واگذاری موقت، در خصوص امکان اجرای طرح از دستگاه اجرایی متولی یا صادر کننده سند (بنیاد مسکن، سازمان مسکن و شهرسازی، اوقاف، منابع طبیعی و ...) استعلام شود.

تبصره : چنانچه درخواست صدور جواز تاسیس در درون واحدهای موجود (از جمله واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان، واحدهای پرورش قارچ، گلخانه ها، واحدهای صنعتی و ...) بوده و یا درخواست تبدیل کامل واحد موجود به فعالیتهای صنایع تبدیلی صورت گرفته باشد، نیاز به انجام استعلام و اعلام موافقت مرجع صادر کننده جواز قبلی می باشد.

            تبصره: در مواردخاص و با توجه به شرایط مکان پیشنهادی، بنا به تشخیص کارشناسی امکان استعلام از سایر ادارات و موسسات ذیربط وجود دارد.

 

محاسبه برق مصرفی واحد های تولیدی صنعتی مشمول کدام تعرفه است؟

مشمول تعرفه صنعتی

آیا در زمین های استیجاری می توان طرح اجرا کرد؟

بله به شرط آنکه اجاره نامه رسمی و حداقل به مدت سه سال منعقد شده باشد

نحوه ثبت نام در سامانه صدور مجوز؟

مراجعه به آدرس semak.maj .ir و ثبت نام . در هر صفحه از سامانه راهنما وجود دارد.

 

آیا در سامانه خودم ثبت نام کنم یا شرکت یا مشاور خاصی؟

هم خودتان هم می توانید ثبت نام کنید و هم می توانید به کافی نت مراجعه فرمایید

میزان سرمایه گذاری برای هر طرح به تفکیک به چه مقدار است؟ بستگی به زمینه،  موضوع و حجم طرح اجرایی دارد

 

 
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب