سرمایه گذاری برای تولید
یکشنبه ،28 اردیبهشت 1404
سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

بسمه تعالی

فرم شناسنامه خدمت دستگاه اجرایی ضمیمه ۱

۱- عنوان خدمت: ایجاد و نگهداری بستر الکترونیکی حوزه کشاورزی

۲- شناسه خدمت : ۱۳۰۲۲۵۲۰۰۰۰

۳- ارائه دهنده خدمت

نام دستگاه اجرایی: جهاد کشاورزی استان قزوین

نام دستگاه مادر:وزارت جهاد کشاورزی

۴- مشخصات خدمت

شرح خدمت

بخش کشاورزی یکی از قطب های اساسی اقتصاد کشور جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد و سرمایه گذاری و توجه ویژه به این بخش امری اجتناب ناپذیر می باشدهدف کلی سامانه جامع کشاورزی ایران، رصد زنجیره تامین نهاده ها و محصولات کشاورزی است.سامانه جامع کشاورزی ایران تشکیل شده از زیرسامانه های مختلف، که خودش یک سامانه نیست بلکه به نوعی یک زیرساخت قلمداد می شود.
*
معرفی برخی زیرسامانه های سامانه جامع کشاورزی
۱-سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی: این سامانه در سال ۱۳۹۴ به آدرسwww.poud.maj.ir فعال شد. در این سامانه اطلاعات کلیه کشاورزان و حوزه های فعالیت و تولیداتشان ثبت می شود.
۲-سامانه خدمات الکترونیکی یا پنجره واحد خدمات الکترونیکی: این سامانه به آدرس www.eagri.maj.ir فعال است. و در آنجا هر کسی که مجوزی بخواهد از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کند و سرمایه گذاری انجام بدهد مراجعه می کند. در این سامانه، حدود ۴۰ مجوز ساماندهی شده در حال تکمیل شدن می باشد.
۳- سامانه مونیتورینگ سموم (که سازمان حفظ نباتات متولی کار است.)
۴- سامانه های مربوط به هویت دار کردن دام، جهت ردیابی دام است که مرکز اصلاح نژاد و دامپزشکی، مسئولیت بهره برداری از این سامانه را دارد.
۵- سامانه مربوط به صندوق بیمه که بیمه محصولات کشاورزی را ساپورت می کند.
۶- سامانه تجارت آسان که مربوط به سوخت محصولات بخش کشاورزی است.( این سامانه خارج از وزارتخانه جهاد کشاورزی است)
۷- سامانه مربوط به مشترکین گاز یا برق و همچنین سامانه ای که مربوط به وزارت نیرو است. این سامانه به صورت وب سرویس با آنها کار می کنیم.
۸-در حمل و نقل محصولات کشاورزی قرار است که سیستم ها با بارنامه برخط وزارت راه و ترابری ارتباط برقرار کنند.
۹- اتصال به دوسامانه دیگر؛ در راستای برنامه ریزی های انجام شده می بایست، میزان تولید، میزان واردات، میزان صادرات را بتوانیم تعیین کنیم. بنابراین در حوزه تجارت خارجی ارتباط با دو سامانه ذیل در دستور کار است:
سامانه حوزه تجارت که مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
سامانه پنجره واحد گمرک که برای تجارت فرامرزی است.
۱۰- سامانه جامع انبارها که وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال راه اندازی می باشد. ما هم بعنوان یک پازلی از آن درحال پیگیری و اجرا هستیم.
۱۱-سامانه "مباشرین وزارت جهاد کشاورزی":
این سامانه به منظور رصد کردن میزان موجودی کالا و توزیع کالا است. مثلاً اگر بحرانی در رابطه با گوشت پیش بیاید ما باید بدانیم واقعاً در انبارها چقدر کالا داریم و چگونه باید آن را برنامه ریزی کنیم. و ...
بخشی از این سیستم انجام شده، مثل شرکت بازرگانی دولتی ایران و یا مثل سازمان تعاون روستایی و سازمان پشتیبانی دام که مستقیم در ارتباط با وزارت جهاد کشاورزی کار می کنند.

۱۲- سامانه های رهگیری وزارت جهاد کشاورزی

۱۳- سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی

۱۴- سامانه متمرکز خدمات الکترونیکی (صدور مجوزها) بخش کشاورزی

نوع خدمت

خدمت به شهروندان (G۲C)

خدمت به کسب و کار (G۲B)

خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G۲G)

نوع مخاطبین

 

ماهیت خدمت

حاکمیتی

تصدی گری

سطح خدمت

ملی

 

 
منطقه ای

 

استانی

شهری

روستایی

رویداد مرتبط با:

تولد

آموزش

سلامت

مالیات

کسب و کار

تامین اجتماعی

ثبت مالکیت

تاسیسات شهری

بیمه

ازدواج

بازنشستگی

مدارک و گواهینامه­ها

وفات

سایر

نحوه آغاز خدمت

تقاضای گیرنده خدمت

فرارسیدن زمانی مشخص

رخداد رویدادی مشخص

تشخیص دستگاه

سایر: ...

مدارک لازم برای انجام خدمت

 

قوانین و مقررات بالادستی

اسناد بالا دستی ایجاد سامانه های وزارت جهاد کشاورزی
• 
بند ۳ ماده الف شرح وظایف تفصیلی وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۲۵ /۰۴/ ۱۳۸۱
• 
ماده ۵۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه
• 
ماده ۶۸ قانون برنامه پنجم توسعه
• 
ماده ۲۲ قانون افزایش بهره وری
• 
ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی
• 
ماده ۴۸ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور
• 
ماده ۲۲ قانون افزایش بهره وری

۵- جزییات خدمت

آمار تعداد خدمت گیرندگان

 

 
. . . خدمت گیرندگان در: ماه فصل سال

 

متوسط مدت زمان ارایه خدمت:

 

تواتر

یکبار برای همیشه

 
. . . بار در: ماه فصل سال

 

تعداد بار مراجعه حضوری

 

هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان

مبلغ(مبالغ)

شماره حساب (های) بانکی

پرداخت بصورت الکترونیک

     
     

. . .

   

۶- نحوه دسترسی به خدمت

آدرس دقیق و مستقیم خدمت در وبگاه در صورت الکترونیکی بودن همه یا بخشی از آن

 

نام سامانه مربوط به خدمت در صورت الکترونیکی بودن همه یا بخشی از آن:

 

مراحل خدمت

نوع ارائه

رسانه ارتباطی خدمت

در مرحله اطلاع رسانی خدمت

الکترونیکی

اینترنتی (مانند وبگاه دستگاه) تلفن همراه (برنامه کاربردی)

پست الکترونیک ارسال پستی

تلفن گویا یا مرکز تماس پیام کوتاه

سایر(باذکرنحوه دسترسی)

غیرالکترونیکی

ذکر ضرورت مراجعه حضوری

جهت احراز اصالت فرد

جهت احراز اصالت مدرک

نبود زیرساخت ارتباطی مناسب

سایر:

مراجعه به دستگاه:

ملی

استانی

شهرستانی

در مرحله درخواست خدمت

الکترونیکی

اینترنتی (مانند وبگاه دستگاه) تلفن همراه (برنامه کاربردی)

پست الکترونیک ارسال پستی

تلفن گویا یا مرکز تماس پیام کوتاه

دفاتر پیشخوان

شماره قرارداد واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان:

عناوین مشابه دفاتر پیشخوان

سایر(باذکرنحوه دسترسی)

غیرالکترونیکی

ذکر ضرورت مراجعه حضوری

جهت احراز اصالت فرد

جهت احراز اصالت مدرک

نبود زیرساخت ارتباطی مناسب

سایر:

مراجعه به دستگاه:

ملی

استانی

شهرستانی

مرحله تولید خدمت

(فرایند داخل دستگاه یا ارتباط با دیگر دستگاه ها )

الکترونیکی

اینترنتی (مانند درگاه دستگاه) اینترانتی (مانند اینترانت داخلی دستگاه یا ERP)

پست الکترونیک سایر (باذکرنحوه دسترسی)

غیرالکترونیکی

ذکر ضرورت مراجعه حضوری

ارائه درخواست کتبی و مدارک به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا دفتر خدمات فنی و مشاوره ای ، معرفی به بانک عامل یا صندوق حمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی جهت عقد قرارداد، صورتجلسه تحویل موقت و قطعی

درمرحله ارائه خدمت

الکترونیکی

اینترنتی (مانند وبگاه دستگاه) تلفن همراه (برنامه کاربردی)

پست الکترونیک ارسال پستی

تلفن گویا یا مرکز تماس پیام کوتاه

دفاتر پیشخوان

شماره قرارداد واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان:

عناوین مشابه دفاتر پیشخوان

سایر(باذکرنحوه دسترسی)

غیرالکترونیکی

ذکر ضرورت مراجعه حضوری

جهت احراز اصالت فرد

جهت احراز اصالت مدرک

نبود زیرساخت ارتباطی مناسب

سایر:

مراجعه به دستگاه:

ملی

استانی

شهرستانی

۷- ارتباط خدمت با سایر سامانه ها (بانکهای اطلاعاتی) در دستگاه

نام سامانه های دیگر

فیلدهای موردتبادل

استعلام الکترونیکی

استعلام غیر الکترونیکی

برخط

online

دسته­ای (Batch)

         
         
         
         

۸-ارتباط خدمت با سایر دستگاههای دیگر

نام دستگاه دیگر

نام سامانه های دستگاه دیگر

فیلدهای موردتبادل

مبلغ (درصورت پرداخت هزینه)

استعلام الکترونیکی

اگر استعلام غیرالکترونیکی است، استعلام توسط:

برخط

online

دسته­ای (Batch)

           

دستگاه

مراجعه کننده

           

دستگاه

مراجعه کننده

           

دستگاه

مراجعه کننده

۹- عناوین فرایندهای خدمت

۱.

۲.

۳.

۴.

۵.

۱۰- نمودار ارتباطی فرایندهای خدمت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام و نام خانوادگی تکمیل کننده فرم:

تلفن:

پست الکترونیک:

واحد مربوط:

                                                                     

 

 
                                             
      
                 
 
               
  
 
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب