سرمایه گذاری برای تولید
یکشنبه ،28 اردیبهشت 1404
سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین
شرح وظایف

نام واحد: مدیریت بازرسی،ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات

معرفی مدیریت بازرسی،ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات

مدیریت بازرسی سازمان یکی از مهمترین مدیریتهای سازمان می باشد که نقش مهمی بر عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم، از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی را دارد

شرح وظایف واحد سازمانی

۱- تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر، دوره ای و یا موردی از واحدها، برای سنجش میزان مطابقت عمل و عملکرد آنها، با اهداف،برنامه ها، دستورالعملها، ضوابط و شاخصهای مورد ارزیابی،
۲- بررسی عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم، از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان، با ارباب رجوع،
۳- تهیه گزارشهای نوبه ای در فواصل ماهانه، سه ماهه، شش ماهه، نه ماهه، و سالانه برای اطلاع ریاست سازمان از عملکرد واحدهای مختلف،
۴- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها و کارکنان براساس بازرسیهای انجام شده،
۵- انجام بازرسیهای آشکار و پنهان و ارائه گزارشهای لازم به مدیران ذیربط،
۶- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری، برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدامی آنها، در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه،
۷- دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم و مراجعین از واحدها و کارکنان،
۸- بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری و اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکیان،

۹   9- بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل سازمان بازرسی استان،
۱۰- پیگیری و اخذ نظرها و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام نتیجه به شاکیان،
۱۱- جمعبندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای ریاست سازمان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به گونه ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد،
۱۲- مطالعه و بررسی مستمر روشهای انجام کار در واحدهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات و ارائه پیشنهادهای اصلاحی لازم،
۱۳- تهیه و تنظیم خط مشی ها و ابلاغ برنامه های بازرسی مستمر، دوره ای و یا موردی جهت واحدهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات،
۱۴- انجام اقدامات لازم و مستمر به منظور استقرار نظام پیشرفته و مکانیزه جهت افزایش دقت، سرعت و کیفیت گزارش‌گیری و گزارش‌دهی،
۱۵تدوین و استقرار نظام جامع نظارت و ارزشیابی در کلیه سطوح وزارتخانه به منظور پیگیری و سنجش مستمر عملکرد آنها در چارچوب ماموریتها و برنامه‌های تدوین شده،
۱۶ - نظارت، ارزشیابی و سنجش مستمر عملکرد، کارایی و اثر بخشی سیاستها، برنامه ها و فعالیتهای جاری و عمرانی وزارتخانه در مراحل قبل از اجرا ، حین اجرا و پس ا ز اجرا ،
۱۷- نظارت و ارزشیابی مستمر بر روند اجرای طرحها و برنامه‌های مصوب واحدهای مختلف وزارتخانه و تهیه و تنظیم گزارشهای مربوطه،
۱۸ - ارائه گزارشات تنظیم شده از نحوه اجرای طرحها و برنامه ها به واحدهای مربوطه و انجام پیگیری لازم در خصوص اقدامات آنها در رابطه با تجدید نظر، تقویت و یا متوقف نمودن طرحها و برنامه های در دست اجرا،
۱۹ - نظارت و ارزشیابی عملکرد و فعالیتهای موسسات و شرکتهای وابسته و ایجاد هماهنگی‌های برنامه‌ای وعملیاتی،
۲۰تهیه و تدوین شاخصها، معیارهای نظارت و ارزشیابی بر اساس سیاستها و برنامه‌های مصوب و نظارت بر اجرای آنها،
۲۱بررسی و اعلام نظر در مورد کلیه طرحها و برنامه‌های پیشنهادی، ارزشیابی و سنجش اثرات فنی، اقتصادی و اجتماعی آنها در بخش کشاورزی و عمران روستایی قبل از تصویب بر اساس سیاستها و استراتژیهای کلان وزارتخانه،
۲۲تجزیه وتحلیل هریک از پروژه‌ها، طرحها و برنامه‌های مصوب وزارتخانه،

 

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب