- عنوان خدمت: صدورگواهی بهداشت گیاهی صادرات محموله های کشاورزی(گیاهی) |
۲- شناسه خدمت : ۱۳۰۱۲۴۷۹۱۰۲ |
|||||||||||||||||||||||||||||
۳- ارائه دهنده خدمت |
نام دستگاه اجرایی: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین |
|||||||||||||||||||||||||||||
نام دستگاه مادر: وزارت جهاد کشاورزی |
||||||||||||||||||||||||||||||
۴- مشخصات خدمت |
شرح خدمت |
صدور مجوز صادرات انواع محصولات گیاهی بر پایه دستورالعمل هایسازمان حفظ نباتات و شرایط ورود کشور های هدف برای این محصولات. |
||||||||||||||||||||||||||||
نوع خدمت |
خدمت به شهروندان (G۲C) خدمت به کسب و کار(G۲B) خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G۲G) |
نوع مخاطبین |
۱-صادر کنندگان محموله های گیاهی |
|||||||||||||||||||||||||||
ماهیت خدمت |
حاکمیتی |
تصدی گری |
||||||||||||||||||||||||||||
سطح خدمت |
ملی |
منطقه ای |
استانی |
شهری |
روستایی |
|||||||||||||||||||||||||
رویداد مرتبط با: |
تولد |
آموزش |
سلامت |
مالیات |
کسب و کار |
تامین اجتماعی |
ثبت مالکیت |
|||||||||||||||||||||||
تاسیسات شهری |
بیمه |
ازدواج |
بازنشستگی |
مدارک و گواهینامهها |
وفات |
سایر |
||||||||||||||||||||||||
نحوه آغاز خدمت |
تقاضای گیرنده خدمت |
فرارسیدن زمانی مشخص |
رخداد رویدادی مشخص |
|||||||||||||||||||||||||||
تشخیص دستگاه |
سایر: ... |
|||||||||||||||||||||||||||||
مدارک لازم برای انجام خدمت -- احراز هویت حقیقی وحقوقی تصویر کارت ملی -تصویر روزنامه ثبت شرکتها-تصویر کارت بازرگانی صادر کننده-برگه آزمایش کلینیک گیاهپزشکی در خصوص عدم آلودگی محموله های صادراتی آفات و بیماری های گیاهی-شرایط قرنطینه ای کشور مقصد - دریافت فرم مشخصات صدور کالا و تکمیل آن |
||||||||||||||||||||||||||||||
قوانین و مقررات بالادستی |
ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی قانون حفظ نباتات-استاندارد های بین المللی موازین بهداشت گیاهی شماره ۷ و ۱۲ و شرایط قرنطینه ورود کشور مقصد |
|||||||||||||||||||||||||||||
۵- جزییات خدمت |
آمار تعداد خدمت گیرندگان |
۲۵۰ خدمت گیرندگان در: ماه فصل سال |
||||||||||||||||||||||||||||
متوسط مدت زمان ارایه خدمت: |
یک روز تا ۱۰روز بسته به آزمایشات مورد لزوم |
|||||||||||||||||||||||||||||
تواتر |
یکبار برای همیشه . . . بار در: ماه فصل سال برای هر کالا یک بار گواهی می گیرند ولی ممکن است در طول سال چندین بار صادرات انجام شود. |
|||||||||||||||||||||||||||||
تعدادبار مراجعه حضوری |
مرحله اول-ارائه کد رهگیری مرحله دوم: دریافت برگه بهداشت نباتی |
|||||||||||||||||||||||||||||
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان |
مبلغ(مبالغ) |
شماره حساب (های) بانکی |
پرداخت بصورت الکترونیک |
|||||||||||||||||||||||||||
ندارد |
||||||||||||||||||||||||||||||
. . . |
||||||||||||||||||||||||||||||
۶- نحوه دسترسی به خدمت |
آدرس دقیق و مستقیم خدمت در وبگاه در صورت الکترونیکی بودن همه یا بخشی از آن |
|||||||||||||||||||||||||||||
نام سامانه مربوط به خدمت در صورت الکترونیکی بودن همه یا بخشی از آن |
سامانه جامع پایش عوامل خسارتزای گیاهی قرنطینه |
|||||||||||||||||||||||||||||
مراحل خدمت |
نوع ارائه |
رسانه ارتباطی خدمت |
||||||||||||||||||||||||||||
در مرحله اطلاع رسانی خدمت |
الکترونیکی |
اینترنتی (مانند وبگاه دستگاه) تلفن همراه (برنامه کاربردی) پست الکترونیک ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس پیام کوتاه سایر(باذکرنحوه دسترسی) |
||||||||||||||||||||||||||||
غیرالکترونیکی |
ذکر ضرورت مراجعه حضوری |
جهت احراز اصالت فرد جهت احراز اصالت مدرک نبود زیرساخت ارتباطی مناسب سایر: |
مراجعه به دستگاه: ملی استانی شهرستانی |
|||||||||||||||||||||||||||
در مرحله درخواست خدمت |
الکترونیکی |
اینترنتی (مانند وبگاه دستگاه) تلفن همراه (برنامه کاربردی) پست الکترونیک ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس پیام کوتاه دفاتر پیشخوان شماره قرارداد واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان: عناوین مشابه دفاتر پیشخوان سایر(باذکرنحوه دسترسی) |
||||||||||||||||||||||||||||
غیرالکترونیکی |
ذکر ضرورت مراجعه حضوری |
جهت احراز اصالت فرد جهت احراز اصالت مدرک نبود زیرساخت ارتباطی مناسب سایر: |
مراجعه به دستگاه: ملی استانی شهرستانی |
|||||||||||||||||||||||||||
مرحله تولید خدمت (فرایند داخل دستگاه یا ارتباط با دیگر دستگاه ها ) |
الکترونیکی |
اینترنتی (مانند درگاه دستگاه) اینترانتی (مانند اینترانت داخلی دستگاه یا ERP) پست الکترونیک سایر(باذکرنحوه دسترسی) |
||||||||||||||||||||||||||||
غیرالکترونیکی |
ذکر ضرورت مراجعه حضوری |
متقاضی ضمن مراجعه به حفظ نباتات استان و ارائه اظهار گمرکی وکدرهگیری هماهنگی لازم جهت بررسی محوله توسط کارشناس قرنطینه انجام می دهد. |
||||||||||||||||||||||||||||
درمرحله ارائه خدمت |
الکترونیکی |
اینترنتی (مانند وبگاه دستگاه) تلفن همراه (برنامه کاربردی) پست الکترونیک ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس پیام کوتاه دفاتر پیشخوان شماره قرارداد واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان: عناوین مشابه دفاتر پیشخوان سایر(باذکرنحوه دسترسی) |
||||||||||||||||||||||||||||
غیرالکترونیکی |
ذکر ضرورت مراجعه حضوری |
جهت احراز اصالت فرد جهت احراز اصالت مدرک نبود زیرساخت ارتباطی مناسب سایر:دریافت حضوری به دلیل اهمیت سند دولتی قابلیت ارسال الکترونیکی ندارد |
مراجعه به دستگاه: ملی استانی شهرستانی |
|||||||||||||||||||||||||||
۷- ارتباط خدمت باسایرسامانه های (بانکهای اطلاعاتی) دردستگاه |
نام سامانه های دیگر |
فیلدهای موردتبادل |
استعلام الکترونیکی |
استعلام غیر الکترونیکی |
||||||||||||||||||||||||||
برخط online |
دستهای (Batch) |
|||||||||||||||||||||||||||||
۸-ارتباط خدمت باسایر دستگاههای دیگر |
نام دستگاه دیگر |
نام سامانه های دستگاه دیگر |
فیلدهای موردتبادل |
مبلغ (درصورت پرداخت هزینه) |
استعلام الکترونیکی |
اگراستعلام غیرالکترونیکی است، استعلام توسط: |
||||||||||||||||||||||||
برخط online |
دستهای (Batch) |
|||||||||||||||||||||||||||||
گمرک استان |
اظهار نامه استانی گمرکی محموله |
دستگاه مراجعه کننده |
||||||||||||||||||||||||||||
دستگاه مراجعهکننده |
||||||||||||||||||||||||||||||
دستگاه مراجعهکننده |
||||||||||||||||||||||||||||||
۹- عناوین فرایندهای خدمت |
۱. ثبت نام شرکتهای صادر کننده و قراردادن مدارک مورد لزوم در سامانه صادرات سازمان حفظ نباتات(یک بار) |
|||||||||||||||||||||||||||||
۲. تطبیق و بررسی اصالت مدارک و صدور مجوز فعالیت توسط کارشناس کد دار قرنطینه(یک بار) |
||||||||||||||||||||||||||||||
۳. اخذ شرایط ورود به کشور های هدف توسط صادر کننده با توجه به نوع محصول از مقصد هم چنین آگاهی از امکان صادرات محموله مورد نظر |
||||||||||||||||||||||||||||||
۴ .تکمیل فرم درخواست توسط صادر کننده ها در سامانع جامع پایش عوامل خسارتزای گیاهی حداقل یک هفته قبل از بارگیری |
||||||||||||||||||||||||||||||
۵ .ارسال کد رهگیری به واحد قرنطینه مدیریت حفظ نباتات استان جهت بازرسی مامور قرنطینه از محموله صادراتی |
||||||||||||||||||||||||||||||
۶ .تطبیق در خواست متقاضی با قوانین و دستوالعملها جاری ایران و کشور های هدف موجود در سایت سازمان حفظ نباتات کشور توسط کارشناس کد دار قرنطینه |
||||||||||||||||||||||||||||||
۷ .در صورت تناسب درخواست متقاضی با قوانین موجود بازدید و نمونه برداری از محموله توسط مامور قرنطینه انجام می پذیرد. |
||||||||||||||||||||||||||||||
۸ .بازرسی از محموله صادراتی وانجام بررسی های آزمایشگاهی جهت تایید کیفیت آن به لحاظ عاری بودن از هرگونه مراحل زیستی آفات قرنطینه ای و غیر قرنطینه ای توسط کارشناس قرنطینه |
||||||||||||||||||||||||||||||
۹ .انجام عملیات آفت زدایی محموله در صورت لزوم توسط شرکت های ضدعفونی مورد تایید سازمان حفظ نباتات به هزینه صادر کننده. |
||||||||||||||||||||||||||||||
۱۰. تایید سلامت محموله یا رد آن در صورت مشاهده مورد مشکوکی مغایر با دستورالمل ها توسط کارشناس قرنطینه |
||||||||||||||||||||||||||||||
۱۱. اظهار محموله در گمرک استان و ارائه اظهارنامه به کارشناس قرنطینه قبل از صدور مجوز خروج |
||||||||||||||||||||||||||||||
۱۲ .تایید سلامت محموله و صدور برگه بهداشت نباتی از طریق سامانه جامع پایش عوامل خسارتزای گیاهی |
||||||||||||||||||||||||||||||
۱۰-نمودار فرایندی خدمت
![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||
نام ونام خانوادگی تکمیل کننده فرم: خدیجه عصارزاده |
تلفن:۰۹۱۲۳۸۲۹۸۹۲ |
پست الکترونیک:f۱۴۱a@ymail .com |
واحدمربوط :مدیریت حفظ نباتات |