مدیریت توسعه بازرگانی
مدیریت توسعه بازرگانی بکی از واحدهای سازمان جهاد کشاورزی استان می باشد که نقش مهمی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی،کالاهای اساسی و تامین و توزیع سوخت ماشین آلات و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و رصد نهادهای دامی دارد و امور مربوط به برنامه ریزی و اجرای سیاست ها ، خط مشی ها، دستورالعمل ها و برنامه ریزی و نظارت بر تنظیم بازار محصولات کشاورزی را بر عهده دارد و متشکل از یک اداره زیرمجوعه خود می باشد:
· اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی
شرح وظایف :
مدیریت توسعه بازرگانی:
۱. مشارکت در تدوین برنامه راهبردی تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی با وزارت متبوع
۲. تدوین برنامه عملیاتی تنظیم بازار محصولات و نهاد های کشاورزی در سطح استان.
۳. نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و دستورالعمل های تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی در سطح استان.
۴. هماهنگی واحدهای درون و برون سازمانی درگیر در فرآیند تنظیم بازار در جهت دستیابی به اهداف.
۵. هماهنگی و همکاری در اجرای برنامه های خریدهای تضمینی در حوزه محصولات کشاورزی.
۶. هماهنگی و انجام رصد نهاد های دامی توزیع شده با ارز دولتی.
۷. انجام سایر امور محوله از طرف رییس سازمان.
اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی:
۱. بررسی و معرفی طرح ها و صادرکنندگان به بانک های عامل و پیگیری جذب کامل تسهیلات در راستای صادرات محصولات کشاورزی.
۲. همکاهنگی و همکاری با شرکت پخش فرآورده های نفتی در خصوص تامین و توزیع سوخت مورد نیاز ماشین آلات و ادوات کشاورزی و واحد های تولیدی.
۳. همکاری در بررسی و تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضای محصولات.
۴. قیمت گیری محصولات کشاورزی و پروتئینی.
۵. انجام سایر امور محوله.